کد مطلب : 4897
29 فروردين 1396 - 09:16
تعداد بازدید : 592 بار
اخبار » مقالات

خدمات تحویل مدرک ارسال اطلاعات درخواستی کاربران از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه‌ها است که به دلیل عدم دسترسی مستقیم کاربر، با توجه به درخواست وی، به شیوه‌های مختلف (پست، ایمیل و ...) از سوی کتابخانه‌ها برای کاربران ارسال می‌شود. خدمات تحویل مدرک نسخ خطی با توجه به غنای مجموعه نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته همواره گره‌گشای نیازهای اطلاعاتی محققان و پژوهشگرانی بوده که از سراسر دنیا در پی دریافت این اطلاعات بوده‌اند. این مقاله به بررسی و بیان تاریخچه و روند عملکرد خدمات تحویل مدرک نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی از ابتدای ایجاد تاکنون می‌پردازد.
 این بررسی بامطالعه متون و اسناد تاریخی موجود از زمان شکل‌گیری خدمات تحویل مدرک در اداره مخطوطات و تحلیل این خدمات به لحاظ نوع استفاده‌کنندگان، مسائل مالی مربوط به تحویل مدرک، نحوه و فرایند ارائه خدمات انجام‌گرفته است؛ و در پایان با توجه به مطالعه و تحلیل اطلاعات موجود و بررسی عملکرد خدمات تحویل مدرک نسخ خطی به ارائه راهکارهایی برای توسعه این خدمات پرداخته‌شده است.

اصل مقاله 

 

 

آمار بازدیدکنندگان

مهمانان :

286 

امروز :
دیروز :
این هفته :
این ماه :
بازدید کل :
6200
9143
64354
227867
9401572